Till Martin!

Eftersom jag har lovat Martin att visa honom hur man lägger in videoklipp i bloggen och vi inte har haft möjlighet att göra det face to face så tänkte jag göra ett inlägg till honom hur man gör de här i bloggen. (hoppas att jag kan vara så pass pedagogisk så att han förstår)

Du börjar med att hitta ett klipp som du vill dela med dig.
Under klippet finns det en inkon som heter dela....


Klicka på den så kommer det upp en HTML kod som du ska kopiera


Kopiera texten, sen ser du till att du är inloggad på bloggen, skapa ett nytt inlägg.
och under redigerarfliken hittar du HTML "knappen"

Klicka på den så öppnas ett nytt fönster. I det fönstret klistrar du in den HTML kod har kopierat från tex youtube,
sen är det bara att uppdatera det fönstret så är det klart.


Så hoppas jag att din blogg blir bättre Martin!

kram


Kommentarer
Postat av: Marreprulle

Tack Petra <3

2012-07-02 @ 00:33:04
URL: http://marreprulle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0