Föräldrar möte

Har nu vart på ett föräldrarmöte på fritids. Där snackade om verksamheten på fritids, vad vi tycker är positivt med fritids och vad vi tycker är negativt.
Många åsikter kom fram:

Några vill ha läxhjälp utav fritids.
Några vill ha mysrum.
Några vill att barnen ska få ha med sig vad dem vill på fritids.
Andra vill att inga saker hemifrån ska med.
Några vill ha mer aktiviteter
Andra vill ha frilek hela tiden
osv osv

Nu är det så att Julias fritids grupp är väldigt stor. 55 barn på 2 heltidare och en 75%, vilket gör det svårt för dem att göra allt med barnen hela tiden. Men jag tycker att de gör ett bra jobb.

Tror att de föräldrar som deltog på mötet är nöjda med vårt fritids. Men Nu så var det inte så många på mötet.
Av 55 barn så var det nog ett 20-tal föräldrar där. Vilket jag tycker är trist.
Jag förstår om man jobbar och inte kan ordna barnvakt att man inte kommer. Men de föräldrar som aldrig kommer.
Är dem inte intresserade? Bryr de sig inte? Har man inte som förälder en skyldighet att delta?

Om man aldrig kommer på möten för att ev säga sin åsikt, då kan man ju inte klaga på hur fritids sköts..
Eller är jag fel ute?




Kommentarer
Postat av: JENNIEROOM - my place, my spot, my room - my blog!

så härlig blogg du har :)



Hoppas du får en bra fredag imorgon !

2010-09-09 @ 22:10:14
URL: http://jennieroom.blogg.se/
Postat av: Emma

inne på en sida som heter polyvore.

2010-09-10 @ 06:44:39
URL: http://emmmeyfoto.blogg.se/
Postat av: Petra M

Nej dessvärre är du helt rätt ute! Märks redan i förskolan vilka föräldrar som prioriterar sina barn och barnens vardag dvs förskola, skola, fritids osv. Många bryr sig inte och kommer inte MEN det är ofta dom som skriker högst och värst om något händer.....

2010-09-11 @ 14:35:35
URL: http://insideofpetrashead.blogg.se/
Postat av: Petra M

Glömde..... Visst att man inte kan varje gång det begriper jag med men att aldrig kunna och då menar jag under barnets förskolevistelse från 1 års ålder tills det slutar och går till skolan som 6 åring att ALDRIG kunna på så lång tid, det fattar jag inte!

2010-09-11 @ 14:37:34
URL: http://insideofpetrashead.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0