Finner inga ord..

Hittade den text hos Fröken Bitterfitta och kopierade rakt av. 

Jag blir så jävla ledsen.

En kille som lider av Aspergers syndrom skriver i ett inlägg på Flashback att han ska ta livet av sig och att han ska "livesända" sitt självmord genom att det automatiskt ska komma upp bilder via en länk under hela händelseförloppet.

Killen möts då av dessa ord:

" Dumfan, strypning är inget nöje.
Har du ingen bil .. koloxoid äger .. "

" Du kommer aldrig våga, du är för feg. "

" Det märks på det sättet du skriver på att du bara är en skojjare, gå och häng dig LurifaxFlux "

" Är det långt kvar? Jag ska åka och jobba snart nämligen.... "

Nu är killen död och idioter sitter och frossar i hans olycka över internet.

Jag äcklas.



Mina tankar;
Vad säger man??  Undra på att man börjar ge upp hoppet om mänskligheten ibland....


Kommentarer
Postat av: Johanna

Det gör absolut inget alls! :)

2010-10-12 @ 15:51:46
URL: http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se
Postat av: Svorskan

Jag håller med, MEN... Jag skriver MEN därför att det är extremt många som hotar med självmord hit och dit och använder det för att få uppmärksamhet. Det kan skrämma skiten ur de flesta och förstör andra människors liv. HADE detta varit tomma hot hade jag tyckt kommentarerna var på sin plats. Vem skulle kunna tro att någon verkligen gör så här?



Men klart.., jag menar inte försvara att man kommenterar så, man måste tänka att möjligheten finns att personen verkligen kan genomföra det.

2010-10-12 @ 19:00:43
URL: http://svorskan.se
Postat av: Huskatt

JAg tror man sitter där vid sin skärm och tror att man inte behöver ta konsekveserna eller något ansvar alls. Och så är man "hård" och "tuff"...äckligt och snuskigt.

2010-10-12 @ 19:27:03
URL: http://huskatt.blogspot.com
Postat av: Ellis

Läste allt det där.



Men jag tycker inte synd om killen - han gjorde ett val och han följde det.. De bara att respektera.



sv: Jahaaa ja blev lite nojig där, om ja missat big news.

2010-10-12 @ 21:04:41
URL: http://ellisu.blogg.se/
Postat av: Marie-Louise

På sätt och vis håller jag med på båda sidor. Killen gjorde ett val att skriva på just den sidan, flashback är en känd sida och den är inte alltid så snäll, det måste han ha vetat. Man måste ha ett konto där för att kunna skriva inlägg så han måste vetat vad och vart han gjorde det. Sen skriver man såklart inte sådana kommentarer till någon, det är en grej som man bara vågar göra när man sitter hemma bakom datorn tyvärr. Man måste ju försöka hjälpe personen istället. Problemet vid dessa fall är ju faktiskt att vi "vanliga" datoranvändare inte alls vet vart den här stackarn bor och hur ska man då kunna hjälpa. Ringa polisen och säga att någon på internet försöker ta livet av sig, tyvärr tror jag inte riktigt polisen skulle ta mig på allvar. Nu försökte moderatorerna faktiskt på flashback att ringa polisen angående detta men tyvärr kom polisen fram för sent. Det är oerhört tragiskt att det händer, men vi vet inte om han hade begått självmord ändå, kanske - kanske inte.

2010-10-12 @ 22:25:37
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: bitterfittan

det är för jävla sorgligt bara.



grejen är den att människor satt och såg killen dö, utan att bry sig/fatta att det var på riktigt. efter en dryg halvtimme började de inse att det kanske inte alls var fake och larmade då polisen som lätt kunde hitta honom genom att spåra hans ip-adress.



hade polisen larmats direkt så hade killen kanske kunnat räddas och få den hjälp han hade behövt för att kunna bli frisk.

2010-10-12 @ 23:28:09
URL: http://frokenbitterfitta.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0