Min dag 9-Min tro

Oj det här bli svårt.

När jag var liten trodde jag på gud. Jag ville så gärna att han skulle finnas. Så det fanns något större än vi människor här på jorden. Jag vill ha en större makt... Något att luta sig emot.

När jag kom upp i lite äldre ålder typ högstadiet, så tappade jag min tro lite. Kan inte riktigt säga varför men det gjorde jag. Men bestämde mig för att konfirmera mig.
Alla sa att jag gjorde det för presenternas skull. men jag avsa mig alla presenter. Jag vill göra det för att lära mig mer...

Jag fann inte tillbaka min tro på gud under den tiden, men däremot fann jag det som jag tror på nu!

Jag tror på en större makt. Sen om det är en gubbe där uppe bland molnen eller om vi är maronetter i någons dockteater det vet jag inte.
Jag tror på karma. Gör något snällt och du kommer få tillbaka det. Gör något dumt och det kommer tillbaka.
Jag tror på änglar, att det finns dem som vaktar över oss.
Jag tror på ödet. Det finns en mening med det mesta som sker.
Jag tror även på gott och ont. Typ jing och jang.


Kommentarer
Postat av: Svorskan

Vi tror nog rätt lika du och jag. Och jag känner som så att oavsett om jag tror rätt eller ej, så gör min tro att jag lever så "snällt" som möjligt, även om man inte kan bete sig perfekt ändå.

2010-12-09 @ 17:21:29
URL: http://svorskan.se
Postat av: Fnulan

Han i förra inlägget... burrr... dont like....

Tror som du! Men glöm inte tro på dig själv med!!



Kram och TACK!!!Att du orkat skriva så mkt för min skull! De e kärlek de!

2010-12-09 @ 18:35:39
URL: http://fnulan.se
Postat av: Johanna

ja den är bra, men förstår dig, har med många böcker jag vill läsa :)

2010-12-09 @ 18:55:54
URL: http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se
Postat av: frida

det är bara att be som kommer han

2010-12-10 @ 12:53:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0