Min dag 8-Ett ögonblick

Här är ett ögonblick i mitt liv jag aldrig kommer att glömma.

Det var september år 2000. Jag hade ett tag känt mig lite konstig, inte så att jag måde dåligt eller så, utan bara konstig.
Kunde inte säga att min perod var sen.. men jag viste att den skulle komma vilken dag som helst.
Så en dag så bestämde jag mig att istället för att åka hem, hoppar jag av tunnelbannan tidigare. För att besöka min extra familj.

Kommer hem till dem och berättar vad jag misstänker -att jag är gravid.

Nussie (extra mamma) säger då till mig- Gör ett test då!!
Eftersom jag inte har ett, skickar hon Hille att köpa ett. 

Nussie och hennes man sitter och njuter av den sista sen sommar solen på ballkongen med ett glas vin. Ställer fram en kanna vatten framför mig- med bara en uppmaning. Drick!

Jag dricker och dricker men blir inte nödig. Efter mycket om och men så går jag i alla fall ner för att göra det som förväntas av mig.
Och nu kommer ögonblicket jag aldrig glömmer.

När jag ser de där två stecken på stickan framför mig.. När jag inser att jag har ett liv i min mage..

Det är ett ögonblick jag aldrig kommer att glömma...



Kommentarer
Postat av: Petra M

Ååååh dom ögonblicken glömmer man aldrig....



Framförallt i relation till detta glömmer jag aldrig när lillebroren ringer och berättar att ni väntar en liten...



Denna lilla loppa som blivit så stor. Faster/gudmors stolthet!



<3

2010-12-08 @ 20:50:15
URL: http://insideofpetrashead.blogg.se/
Postat av: Ellis

Aww ser fram emot de ögonblicket själv, men inte på långa vägar just nu haha

2010-12-09 @ 03:01:21
URL: http://ellisu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0