Min dag 22- Det här upprör mig (lite tidigare..)

Vad som inte upprör mig skulle kanske vara lättare..Nej en sådan surkäring är jag inte.. bara lite, då och då.

Men saker som verkligen upprör mig är:

Främlingsfientlighet. Jag förstår inte hur man kan se ner på en annan människa pga av dess ursprung. Färg på huden har väl ingen betydelse hur man är som människa?
Eller bara för att man tillber en annan gud, gör det en till sämre människa? Kommer ALDRIG att sympatisera med SD och deras politikföring. 



Homfobi. I bibeln står det: Störst av allt är kärleken, så spelar det någon roll vilken kärlek det är? man till man? Kvinna till kvinna? Om två människor hittar lycka hos varandra, varför då se ner på dem? Personligen tycker jag att gay världen har ofta en bättre och lättare syn på livet än vad heterosexuella har.



När barn far illa. Jag blir så arg när jag hör om mobbning, eller när barn far illa i hemmet. När det blir utsatta för våld av alla slag. Barn är det oskyldigaste som finns, det är vi vuxna som formar dem. Ett barn blir inte elakt utan en anledning. Läser jag om barn som blir sålda för sexuella tjänster går jag i taket. Hade jag kunnat hade jag tatt in ALLA i mitt hem.





Det är nog några av de saker som verkligen berör mig och upprör mig.

Kommentarer
Postat av: Jessica

Hej =D hmm jag håller med dig om en sak och det är det är om hur man ser ut, vad tror på ska inte komma vägen för ett bra liv och ha vänner som gillar en för vad man är... men... =D vi alla kan inte gilla alla och allt.. vi alla håller inte med varandra och det är det som gör ljorden go runt =D.

Jag är ärlig med det mesta om inte så säger jag inget =D haha... jag rösta på SD att komma in i riksdagen, men INTE att stya.. och det är inte bara min röst som har fått dom att komme in... utan det är många... =D.

Jag vet vad du menar.. men tror att måga har missuppfattat SD "big time".

Dom säger inte alls "jävla utlänningar" eller ut mer alla.. utan "MINSKA" invandringen då det är för mycket.. och det håller jag med, och detta är INTE mot en special grupp utan hela världen.

Så att vi kan ta vara på det vi har först och oss sjävla... sen håller jag med, den traditionen jag hade när jag var liten i skolan finns inte längre... =/ svenska flaggan... svenska maten som vi har rätt till i skolan, svenska nationalsongen... var är allt? Jag tycker det är däremot hemskt att inte få ha det vi hade 3+ år sedan för att vi inte vågar stå på våra svenska ben och rädda för att bli kallad rasse... förlåt att jag skriver en bok här... men jag har barn med en arab... men jag vill inte att dom missar mina traditioner bara för att vi svenska inte vågar stå upp och säga att det är nog och börjar blir för mycket av all.. då vi har svårt att ta hand om allt.



hmm ok nu slutar jag hahaha... menar inget illa till dig. hoppas du vet det.. bara att jag tycker det är bra att det blir lite omrörning i grytan.

Titta bara på finland. Tycker det är helt ok.



Om du åker till Dubai... vilket är ett välldigt öppet land (har bott där) och behöver soc.. du får inget, men du får jobba =D. Men inge hjälp får du om du behöver, det får du sköta själv.

Ingen säger nått om det, det är helt ok!! Men inte i lilla Svergie.



Ser du vad jag menar? =D

2010-12-21 @ 20:52:34
URL: http://bonusfamily.blogg.se/
Postat av: Svorskan

Kan inte annat än instämma. Håller med till fullo.

2010-12-21 @ 21:00:41
URL: http://svorskan.se
Postat av: Johanna

Ja det var hemkst, min bror trodde det var deras oljepanna som exploderade.

2010-12-21 @ 21:30:27
URL: http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se
Postat av: bitterfittan

yeeey bra inlägg!

2010-12-21 @ 23:24:19
URL: http://frokenbitterfitta.devote.se
Postat av: Gun

Jag håller med dig helt! Kunde inte ha sagt det bättre själv, precis de tre saker jag själv hade valt!

2010-12-21 @ 23:31:12
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: britta bloggar

Åh jag håller med dig!

2010-12-22 @ 20:22:54
URL: http://brittabloggar.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0