Min dag 19- Det här ångrar jag

De säger ju att man inte ska ångra det man har gjort, utan det man inte har gjort. För av alla misstag du har gjort har gjort dig till den människa du är idag.

Men det är väll klart att det finns en eller annan sak jag ångar här i mitt liv.
En sak som jag kommer på direkt är när jag blev erbjuden en resa..

Så här var det, jag och en kompis satt och fikade. Det var en ganska sen kväll. Och vi satt på ett fik som låg på wasagatan, De hade öppet till kl 05.00 på morgonen. Vi träffades offta sent på natten då han jobbade sent, och på det kafet för jag var 17 fick alltså inte gå u på krogen.

Vi satt där och snackade när det kommer in ett gäng skidåkare, anledningen till att vi såg att de var skidåkare var pga av deras packning.

-Åh va roligt att få sticka iväg på en skidsemester sa jag. Det var jätte länge sen jag åkte skivor.
-Varför sticker vi inte? Vi kan ta tåget ner till Ösert
-Nu? nej det kan vi inte! jag har inte råd.
-Jag bjuder sa han.
-Jag har ingen packing! Inge tandborste.
-Okej, jag ger dig en chans. Det är nu eller aldrig. jag betalar ALLT. resa, rena kläder.. Allt. Men då går vi ner till stationen och köper biljetter nu.
-men, men... säger jag tveksamt.
-En sak säger han.
-Jag ska vara barnvakt i morgon. Kan inte bara sticka. Men åå nu vet jag inte.

Kommer ihåg hur mycket jag ville men av någon anledning tveckade. Jag var singel hade ingen att ta hänsyn till. Syrran hade förlåtit mig om jag inte passade hennes dotter.

Efter mycket om och men. Så tackade jag nej. Varför vet jag inte? Men jag tackade nej till ev hel vecka betald skidsemester.

Det är något jag ångrar..


Kommentarer
Postat av: Fnulan

Så mkt man undrar över, varför gjorde jag just det valet.. Man kan ju bara sia i hur det hade blivit. Ångra inte dig vännen, tänk på hur bra allt blivit med ditt lilla mirakel där hemma!!

Sett Sliding doors??? Så sjukt bra om just det där..



Ja dom tavlorna.. ååå dom är så fina!

2010-12-19 @ 13:45:55
URL: http://fnulan.se
Postat av: Daniel

Förstår, men det kom ju nya resor sen!:)

2010-12-19 @ 13:58:47
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: malin

sv:

ja verkligen.. :(

Min outfit var en t-shirt och min pojkväns mjukisbyxor :P

2010-12-19 @ 16:24:14
URL: http://teddyochfreddy.blogg.se/
Postat av: bitterfittan

ah! inte bra att ångra saker



men förstår dig ;)

2010-12-19 @ 16:46:37
URL: http://frokenbitterfitta.devote.se
Postat av: Fia

Åhh, en veckas skidsemester skulle jag också ångra om jag sa nej till :-(

2010-12-20 @ 13:07:15
URL: http://maximilian06.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0