Underbara barn

Här om dagen, när vi sitter vid middagsbordet så kläcker Julia ur sig:

J: Mamma, jag undrar varför tjuvar blir tjuvar? Tänker de så att när jag blir stor ska jag blir tjuv.

Jag:
Jag tror inte att det är något man vill bli, utan mer att man kanske är tvungen. Man har inte pengar eller mat på bordet. Så därför börjar man stjäla.

J: Jo, men det finna andra saker att tjäna pengar på.
 
Jag: Nej, hjärtat det är inte alltid så lätt.

D: Vad skulle du göra?

J: Jag skulle sälja mina pyssel saker jag gör. Födelsedagskort och sånt.

Jag: Så bra! Då kommer aldrig du att bli tjuv.

Kommentarer
Postat av: Josse

tack,desamma =)

2009-09-24 @ 17:24:56
URL: http://josefinesoderberg.blogg.se/
Postat av: Petra M

Fast liiiite tjuv är du allt Julia, hjärte tjuv..... Iallafall har du stulit faster/gudmors hjärta för länge sedan!



Puss Julia, faster älskar dig!

2009-10-03 @ 10:01:04
URL: http://insideofpetrashead.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0