kläder..

Läste min vän Beccis blogg. Där hon skrev om detta, jag läste ariklen och kände att jag var tvungen att kommentera det hela.

För det första. Vem är det som säger att dessa kläder är rasistiska? Kollar man på historien om kläddvalet kängor och hängslen så kommer det i från England och anledningen till att man klädde sig så var för att man inte ville se ut som den tidens mods. Att kläddvalet sen togs över av rasisterna är en annan sak. Ska inte gå för mycket på det!

För det andra. tror man på riktigt att problemen försvinner om man väljer att stänga ut dem?

För det tredje. Ska vi börja säga till ungdomar vad de ska ha på sig? tror ni verkligen att vi når fram till dem? Att man kan ha en konversation med dem om man inte låter dem vara med?

och en sak till. Vem är det som har klagat till skolan? Om jag får gissa så är de säkert en svensk. Många många människor med annan etnisk som jag vet, Skulle nog inte bry sig. Skulle mer sköt sitt.

Det värsta med detta enligt mig är att jag tror att man spär på myterna om dessa frågor. Som bara gynnar ett vist parti!

Nej jag tror inte jag ska fortsätta nu. För då skulle detta bli hur långt som helst.
Det jag vill säga är att jag tror inte att förbjuda kläddval är inte det rätta sättet att bemöta det hela!


Kommentarer
Postat av: Snusan

Nä helt rätt...vill man ha shorts ska man få ha det.

2009-02-15 @ 16:13:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0