Städning=God sak??



Ingen kan väll ha missat att i Oktober är den rosa bandet månaden. Och som vanligt kommer jag att köpa mig en ny brosch. Gör det varje år. Brukar finnas fina på Guldfynd och liknande sällen.

Men jag har en lite fråga.. eller mer än en tanke. Varför finns det ingen Blå bandet månad? Eller det kanske det finns men jag har bara missat det? Varför skulle det vara hemskare än med bröstcancer än med prostata cancer? För enligt mig så är det lika hemskt.  Men vilket fall som helst så tycker jag att det är bra att man uppmärksamar sjukdomen och att man försöker samla in pengar till en god sak.

Sitter och kollar på deras hemsida http://kampanj.rosabandet.se/   Ser att det finns en massa rosa saker som jag skulle kunna tänka mig köpa.


Detta ska jag nog köpa. Skulle göra min städning lite roligare, plus att när jag städar vet jag att jag har gjort en bra sak!


psst finns det ingen som kan ta en fin bild på Rosa Globen till mig och skicka???


Kommentarer
Postat av: Bettan

Ska försöka fixa det , jag jobbar fem nätter nästa vecka..

Puss

2008-10-03 @ 15:52:37
URL: http://babesontour.blogg.se/
Postat av: Marielle

stödjer gärna, men varför var det tvunget att vara rosa??? män kan faktiskt oxå få bröstcancer!!!

2008-10-03 @ 20:43:17
Postat av: Petra

Jag hade gillat det om det var blått också, som blåabandet

2008-10-03 @ 21:58:05
Postat av: Tess

Tack gumman=) Ja jag saknar oxå Coop=(

2008-10-03 @ 22:13:58
URL: http://theressee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0