Jag hatar dem.. verkligen!

Jag borde vid det här lagret inte vara så flygrädd längre, Borde ha vant mig. Men det har jag inte. Tycker fortfarande att start och landning är as jobbigt.

Och igår så hade jag den värsta flygningen nånsin!!! Redan innan vi har lyft planet så säger kapten i högtalarna att det är "lite blåsigt" där uppe så vi kommer att ha lite turbulens på vägen ner till Malmö. Men vi hoppas att vi inte spiller nå kaffe på er.

Släpp av mig NU!!

Hur som helst planet lyfter och det är inte så skumpigt som jag hade trott, men precis när cabin personalen skulle dra ut sina kaffe vagnar så blinkar det till inne i planet. Lampan med säkerhetsbältet tänds. Och jag ser en flygvärdinna springa och ta upp luren för att prata med kapten. De rullar tillbaka sina vagnar går och sätter samtidigt så säger kapten:

-Detta är kapten ***** ( kommer inte ihåg hennes namn) som talar. Vi har ett plan som flyger ca 10 min framför oss. Och jag fick informationen att det är väldigt blåsigt längre fram så därför ber jag er sätta fast säkerhetsbältet. hålla bord och stolar upprätt. Jag ber även min personal att sätta sig ner. Så ska vi flyga igenom detta säkert.


herre gud jag kommer att dö. Jag kommer att dö...

Känner hur paniken sprider sig i kroppen på mig. Försöker att andas lugnt. In genom näsan och ut genom munen.
Herrn brev mig ser nog att jag blir nervös och försöker snällt lugna ner mig.
-Det händer sällan någa olyckor i luften. De händer mest vi landning och start.

Håll käften!

Sitter där och försöker att lugna ned mig.. Andas Petra andas.
Kollar mig lite snabbt runt i planet för att se vilka människor jag kommer att dö med. Vilka som är de sista jag ser här i livet.
Och där sitter dem. Dem!
Flygpendlarna. Sitter och läser sin dagens industri, pillar på sina laptops, en kille sover lugnt.

Hallå! Vi kommer att dö här!!!

Planet skuffar sig fram igenom luften. Och jag känner att vid minst ett tillfälle så lufter min rumpa ifrån stolsitsten.
Och dessa pendlare bryr sig inte. De bara är där. Som att detta är vardagsmat för dem. Vilket det troligen är men ändå.
Jag var livrädd! Och för dem var det som om.. ÅÅ jag vet inte.. men från och med nu hatar jag dem!
DEM!!


Kommentarer
Postat av: Bettan

Men va skönt att det gick bra, men är man flygrädd så är man. Puss

2008-11-12 @ 12:34:46
URL: http://babesontour.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0