Första skoldagen

Kommer ni ihåg när ni hade er första skoladag? Mamma eller pappa stod bakom i klassrummet och man hade ett upprop?
Så hade jag det i alla fall, men inte Julia. På hennes första skoldag fick inte vi föräldrar vara med! Det gjorde lite ont i mamma hjärtat. det var en vanligt skoldag.. ja ja loppan var lycklig som en lärka när hon kom hem. Berättade allt som hänt under dagen. Flera gånger.. Så här lät det hemma hos mig i går kväll,

Julia: mamma, först så fick vi resa oss upp och säga våra namn. Och jag sa då Julia. Sen fick våra platser, å jag sitter breve två killar, bakom mig sitter Izabelle. och sen ska vi ha med oss presentpapper i morgon som vi ska ha inuti våra bänkar. vi kommer att få papper och pennor i morgon. Den andra klassen har redan fått det.
Osv osv

Samtidigt i mitt huvud: herre gud barn, hinner du andas? 
Sen blir jag lite full i skratt. Hon låter exakt som mig när jag har något som jag vill berätta.
Lik mamma men söt ändå!!

Kommentarer
Postat av: Snusan

Exact...så jävla pinsamt:-))

2008-08-19 @ 14:56:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0