Dagens framtid?

I går när jag hämtar Loppan från fritids så kom det  fram några tjejer till mig när jag håller på att samla ihop hennes saker. (lika yrväder som sin mamma)

Jag och tjejerna hann byta några ord med varandra innan Julia var klar med sitt.
Så här kan det låta på ett fritids:

Tjejerna: Är du Julias mammma?
Jag: ja, det är jag.
Tjejerna: varför ska Julia hem?
Jag: för att nu har jag slutat jobba och då hämtar jag henne.
Tjejerna: jaha
Tjejerna: Går hon i nollan?
Jag: Julia? Nej hon går i Ettan. Ni då? går ni i nollan?
Tjejerna: JA!!
Jag: är det kul? Spännade?
Tjejerna: JA
Alla utom en tjej: nej jag gillade dagis bättre, fast nollan är bättre än ettan för nu slipper vi läxor.

Vad ska man säga? 

Kommentarer
Postat av: Bettan

Ja, du. Att barn är underbara o rak på sak ler. Va kul att du tycker om våran blogg. Jag tycker den blev jätte fin , känns helt rätt.

Ha det bra.

//Kram Bettan

2008-08-27 @ 19:33:33
URL: http://babesontour.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0