framgång

För ett tag sen så fastnade min sambo på SVT play´s serie Danne och Bleckan, han följde verkligen den, såg alla avsnitt tror jag. 

Minns att jag någon gång kollade till lite när han såg på den serien. Såg ju att den spelades in i Högdalen/Bandhagen där man hängt en eller två gånger som ung.

Men jag fastnade aldrig. Tänkte inte mer på det.. 

Tills här om dagen då jag ser breaking news med Filip och Fredrik. Då killarna från salong betong var där och tatuerade, det var något bekant med ena killen… Dannne. 

Googlar mig in på deras blogg och studerar bilderna noga..  Försöker föreställa mig killen 10-11 år yngre. Och vist fan var han lik en kille som jag gick i gymnasiet med. 

Ställde frågan på bloggen om han hade gått på Enskedegårds gymnasium, och jag hade rätt. Det var samma kille som jag trodde. Läste mig vidare om Salong betongs framgångar, och tittade t.om. på något avsnitt av Danne och bleckan.  Väldigt roligt att se att det gått så bra för dem. Härligt med människor som är driftiga och kämpar för att nå sina mål.

Nu ska jag sluta med staker varningen, utan det jag ville ha fram i inlägget är:

Vist är det kul när det går bra för människor du känner.

 

De som du kanske trodde inte skulle lyckas, lyckas ordentligt och de som du trodde det skulle gå hur bra som helst för kanske inte kom lika långt i livet..

 

Vet ni hur det har gått för era gamla klasskamrater???


Kommentarer
Postat av: Evelina

visst är det härligt med framgång!

En tjej som jag gick på gymnasiet med, som rökte hasch varje dag och var riktigt nere i skiten länge, har nu barn, eget företag och ett fint hem! Det trodde man inte för några år sedan!

2012-09-19 @ 19:28:00
URL: http://kungen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0