Kodex ??

Varje morgon när jag går till jobbet så går jag förbi min svärfar och lämnar hunden (basse).
Svärfar är pensionär och gillar sällskapet, och Basse slipper vara ensam så länge.. En perfekt lösning för alla.

Men det var inte det jag ville skriva om, utan hundägare... En folkslag för sig själv enligt mig.

Jag bor i ett område där det finns en massa hundar, i alla storlekar. De flesta vet man vart de bor också
-I den porten bor en grand danois.
-där bor paret med pudeln.
-killen med sin amstaff
osv...


Alla hundägare i området hälsar lite på varandra, om det är ett hej man slänger ut sig eller en instämmande nick till varandra.

Det finns en kille med en cairnterrier, han är värst. Han hälsar på avstånd, kan nästan skrika till mig om vi är på långt avstånd.
 
-Godmorgon!
-Ha en trevlit helg (fick jag idag)
-Idag är han inte så sur (menar Basse då han inte är så förtjust i andra hanhundar)

Och så är det varje dag. Jag säger inte nu att jag tycker att det är otrevligt, men måste man prata/hälsa med andra hundägare?
Är det nån slags kodex mellan oss?


Vet att de flesta motorcyklister hälsar på varandra, men är det fler som gör så?
Alla ni som kör SAAB? BMW? Cyklister?

Kommentarer
Postat av: Svägerskan

Hahah precis som jag skulle gå och hälsa på alla gravida

2010-09-10 @ 21:26:16
URL: http://ogonblickmednettan.blogg.se/
Postat av: Ellis

Gud vad jobbigt, ja hatar o hälsa haha

2010-09-11 @ 01:37:41
URL: http://ellisu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0