Bröllop..

Jag vet inte om det är jag som är udda eller om det är fler än jag som känner då här.

-Jag vill aldrig gifta mig!
Tror inte på äktenskapet. Missförstå mig rätt, jag tror att man kan leva med en och samma person hela livet. Men jag tror inte att  kärleken blir starkare bara för att man gifter sig.
Eller värre.. De som gifter sig för att det blir enklare med försäkringar, för att barnen ska få heta samma efternamn??!!

Jag har aldrig drömt om ett sago bröllop där ingen får vara vackrare än mig. Ha på mig en stor vit gräddbakelse klänning. Nej tack! (Känner jag mig rätt så hade jag spillt rödvin på den i alla fall)
Vist jag skulle kunna tänka mig ha en stor fest där båda parters släktingar är med på. Men det skulle man kunna ordna i alla fall??


Nu säger jag inte att det är fel i att gifta sig. Nej det tycker jag  inte alls att det är, utan att det är inte min grej! inget jag drömmer om...




Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag kan förstå hur du känner. Dock ska man ha klart för sig att svenska juridiska systemet är byggt på heteronormen och i den ingår det att gifta sig (med en av motsatt kön). Tur är dock att vi är på väg mot en könsneutral äktenskapslag!



Men om du inte tänker gifta dig är mitt tips att se till att testamentet är bra skrivet...



Länge leve valfriheten!



Kram från

Fru Wimborn tobe???? det är i alla fall en säkrare chansning än på att Fredde blir Herr Grenander *ler

2009-02-26 @ 14:04:59
URL: http://ilisworld.blogg.se/
Postat av: Anonym

vit klänning!!?!?

nejnej, röd ska det vara av sååå många anledningar...å man slipper besväret om man spiller rödvin...det syns ju inte! :)

2009-02-26 @ 17:58:56
Postat av: Emilix

Man måste inte drömma om bröllop.

En stor fest kan man ha ändå. Man kan fira sin kärlek med nära och kära.



Men, ska man ändå gifta sig, så kan det vara roligt att ställa till med hela härligheten! Slå på stort.

2009-02-28 @ 15:58:05
URL: http://emilix.blogg.se/
Postat av: Svar på städinlägg

Hej Petra! Lägger in en efterbild sen. Det var du som kommenterade va?

Ang ditt inlägg har måste jag säga att jag inte alls håller med. Alla har ju rätt till att tycka o tänka som dem vill. O tur är väl det! :)

Men jag gifte mig i somras. Bara 20 år. Inte alls vanligt. Är från Sverige och vi gifte oss för att vi ville. Jag tycker det är en trygghet att känna att man alltid har någon där. För mig har det inte handlat om själva bröllopet. Utan om vem som står vid ens sida DEN dagen. Tanken är ju att vi ska hålla ihop. Den dagen man får barn är ju min önskan att man håller ihop. Som en familj. Jag tycker själva tanken är så vacker. Att få visa omvärlden att man valt någon som man verkligen älskar så mycket att man kan tänka sig att säga JA till att dela allt med den personen. Verklig kärlek! Oj, vilken lång kommentar. HiHi. Kul att du hittade till vår blogg. // Lina

2009-03-05 @ 14:23:47
URL: http://bobw.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0