Olof Palme

Det snackas och skrivs mycket om Olof Palmes mord dessa dagar.
Det har gått 25 år sen han blev mördad och än så länge är det ingen som är dömd (förutom Christer Pettersson som dömdes av tingsrätten med friades av hovrätten)

Har inga teorier om vem/vilka som kan ligga bakom mordet men jag kommer inte att glömma den dag han dog.

Jag spenderade mitt sportlov hos mina kusiner och vi vaknade tidigt på morgonen och började leka. Efter ett tag bestämmer vi oss för att leka bio och slår på TV`n för att titta på nåt morgon program. Men allt det stod på TV var att programmet var inställt pga av Olof Palmes död.
Vi sprang ner till min moster och hennes man och berättade vad som hade hänt. Liten som jag (6år) var fattade jag inte vad det var hade hänt. Visste inte vem Olof Palme var heller..

Det är inte förrän jag blev äldre jag fattade vad den mannen hade gjort för Sverige och andra länder.
Vet ni om att han har gator/platser7statyer runt om i världen??
http://sv.wikipedia.org/wiki/Olof_Palmes_gata




Kommentarer
Postat av: zagge

olof fick mig att börja mig politik, fick med några petras kompisar oxå fast då var det offensiv

2011-02-23 @ 09:10:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0