Julkul...

Pepparkakor – Lussebullar
Skumtomtar – Knäck
Ischoklad
– Marsipan
Köttbullar - Prinskorvar
Julkorv – Julskinka
Lax – Sill
Revbenspjäll – Janssons frestelse
Paradis – Aladdin
Sylta- Pastej
Glögg – Julmust
Rödbetssallad – Dopp i grytan
Ris a la malta – Risgrynsgröt
Hemma - Borta
Utomlands - Sverige
Ge - Få
Mysteriet På Greveholm - Dieselråttor & Sjömansmössm
Chokladkalender - Paketkalender
Plastgran - Äkta (fast jag inte tål)
Arne Weise - Ernst



Vilket julgodis brukar du göra själv, några favoriter? Tester du även nya recept?
Brukar göra knäck och chockladkola, ibland om tiden finns gör jag Rocky road eller annat gott som jag hittar recept på.

Favoritjulgodis köpt?
Nötter, jag vill ha nötter. Valnötter är favoriten.

Bakar du till jul och i så fall vad?
Bakar lussebullar och pepparkakor, men iår har jag inte haft tid eller ork till det. Vart sjuk.

Testade du något nytt till julbordet förra året eller har ni alltid samma?
Det minns jag faktiskt inte.

Lyssnar du på julskivor eller bara typ Spotify?
Mycket skivor, men en del spotify också.

Hur ser din julaftonsfrukost ut?
Som våra jul frukostar brukar se ut; allt det kalla på ett traditionellt julbord + snapsen.

Brukar ni ha uppesittarkväll?
brukar spela med AP och hennes familj, ungarna byter sina klappar då och vi brukar även ibland spela julklappsspelet.

Slår du helst in dina julklappar själv eller får dem inslagna i affären?
Gör det själv, tycker om att göra lite fina paket.

Hur ser din julgran ut?
Svarta och silver kulor, glas istappar och en ängel på toppen.  



Kommentarer
Postat av: Cilla

Sv:Jag har ingen plats jag heller =S

2011-12-22 @ 16:42:48
URL: http://cillapillas.blogg.se/
Postat av: Johanna

Det blev bara stressigt mellan läkaren och brynen, eftersom jag fick akut läkartid, annars hade det varit en soft dag :(

2011-12-22 @ 21:23:06
URL: http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se
Postat av: Fnulan

Vilken rolig lista!!!!!!

2011-12-22 @ 23:07:43
URL: http://fnulan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0