Telefonförsäljare...

De flesta jag känner hatar telefonförsäljare.. Inte dem som person, men man hatar att att bli störd. Ofta är man ganska otrevlig och säger
-tack men nej tack!

Men vad gör man om telefonförsäljare börjar att ragga på en??!!

Detta hände min kollega igår.
Så här berättade hon för mig i morse:

Igår så ringer min telefon, och jag ser att det är ett jävla 08-nummer. Suck jävla telefonförsäljare.
Jag svarar, i tron om att jag ska avböja deras erbjudande.
Kille som sitter på andra linjen, presenterar sig och drar deras erbjudande.
Jag gillade vad dem hade att erbjuda och tackade ja. Trodde att samtalet skulle vara slut där, men
nej då.
Killen fortsätter att snacka. Han är väldigt trevlig och snäll. Frågar om allt. Om hur det är att
bo i min stad som jag bor i. Om det finns mycket att göra där under sommaren, jag säger inte mycket själv utan svarar på hans frågar. Känner mig lite olustig, men vill inte vara otrevlig. Då han inte är obehaglig på något sätt utan bara väldigt pratglad!
Han berättar att han brukar resa en massa under sommaren och har planer på att komma ner åt mitt håll nu i år.
Han frågar hur gamal jag är, tror att jag är yngre än vad jag är.
Frågar om det är ok att han ringer mig när han kommer ner hitåt i sommar.
-Vist säger jag. (vad ska man säga?)
Han berättar också att han har en blogg och ber mig kolla på den.
När jag kommer hem så dröjer det inte länge innan min mobil piper. Och jag får ett sms av honom.
-Glöm inte att du visa mig runt i sommar!!
Vist, vist svarar jag. Och känner att jag måste kolla hans blogg och se vem denna kille är.
Han är en mycket yngre kille.. Pappa betalar typen. Inte alls min typ.

Kan man sälja vad som helst???



Ha ha ha Jag tyckte att detta var väldigt kul, när hon berättade. Modigt av killen och göra något sådant. Impad.
Men samtidigt får detta mig att vara väldigt glad över att inte vara singel.....


Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha hoppas inte killen blir av med jobbet

2010-06-15 @ 17:55:16
URL: http://ogonblickmednettan.blogg.se/
Postat av: Johanna

men hoppsan sa!

2010-06-15 @ 20:02:27
URL: http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se
Postat av: zagge

Gå med i nix registret

2010-06-16 @ 04:13:42
URL: http://zagges.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0