Tulpanens dag 15 januari 2010

Idag är det tulpanens dag.
Så glöm inte bort att köpa en bukett tulpaner till er kära/mamma/pappa/syster/bror/vän.
Eller varför inte chocka ditt spann, killen/tjejen du har kollat in ett tag nu men inte vågat ta kontakt med.

Blommogram fungerar ju...


Jag älskar tulpner. De påminner mig om våren, eller skvallrar om att våren är på gång i alla fall.
Tulpaner finns i alla dess färger och även i ¨många olika former.

Det finns ca 6000 olika tulpansorter i världen, varav ca 400 sorter odlas i Sverige under säsongen, som varar från januari till april. Andelen av lokalodlade tulpaner ökar varje år.
Vi svenskar är faktiskt "världsmästare" på att köpa tulpaner - ca 120 miljoner tulpaner pryder vi de svenska hemmen med varje år! Finland kommer på andra plats och Danmark på tredje, så det är här i mörka Norden intresset för dessa färgglada glädjespridare är störst. Text hämtad här







Kommentarer
Postat av: Johanna

Tulpaner är underbart fina :)

2010-01-15 @ 10:33:08
URL: http://misseverything.blogg.se/
Postat av: Cissi

Tulpaner är jätte fina men någon känsla av vår har jag tyvärr inte än...är det inte lite tidigt att ha den rerdan i januari kan jag tycka ;)



Hoppas du får en trevlig helg!

2010-01-15 @ 10:33:46
URL: http://cissileandersson.blogg.se/
Postat av: H a n n a

Tulpaner är så vackra, de är hoppet mot att det blir vår och såsmåningom sommar. Jag längtar nämligen till dessa årstider just nu.

2010-01-16 @ 11:31:16
URL: http://alskadenorrland.blogg.se/
Postat av: Anette

Vilka underbara bilder på tulpaner!! Jag älskar dessa blommor, =)

2010-01-17 @ 20:06:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0