Hanterbart???

Jag är inte den person som kan hantera nyheter på ett bra sätt. Detta är något jag nyligen har kommit fram till.

 

Om någon säger –Det är jobbigt på jobbet.
Så tänker jag: Vad har hänt? Sparken? Sexuella trakasseringar?
Men oftast så är det bara så att personer i fråga inte trivs just nu. Eller har en svacka.

 

Om någon säger –Jag är sjuk.
Tänker jag: Hur sjuk? Vad händer? Smittar det? Överleva?
Personen är förskylld.

 

Om någon säger –Jag vill ha en förändring i mitt liv.
Tänker jag: Ska hon/han flytta ifrån mig? Färga håret rött? Bli singel? Bli Sambo?
Personen tänker på att börja plugga.

 

Någon säger: Min mamma har gått bort.
Tänker inget utan bara gråter.  
Behöver inte ha känt mamman i fråga.


Kommentarer
Postat av: Petra M

Tänker en hel del som du skulle jag tro... It takes two bejbi ;-)



Kan du ringa mig när du har en lucka?? Om i eftermiddag.



Kram P

2010-01-29 @ 10:51:28
URL: http://insideofpetrashead.blogg.se/
Postat av: Malle - Hockeyfru

morrn morrn! toppen här, vart ute i snön hela förmiddagen :D läget med dig? kram

2010-01-29 @ 10:54:29
URL: http://mysunshinestory.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0