Min dag 25- En första

Tänkte dela med mig här om första dagen på mitt jobb...

Jag har fått en projektanställning, där jag ska jobba med ungdomsverksamhet. Ska jobba med det under 3 dagar i veckan, samtidigt jobba helger i butiken.

Skulle börja min projektanställning kl 7.45 på måndagen, helgen innan jobbade jag ca 20 timmar i butiken.

Så på söndagen ställde jag klockan kl 06.00. Tog fram vilka kläder jag skulle ha på mig. Allt för att underlätta för mig på morgon, då jag viste att jag skulle vara ganska nervös.
Nu hade jag iof. vart på kontoret lite innan. Jobbade med andra små projekt. Så jag var ju inte främmande inför stället. Viste vilket rum jag skulle sitta i. Och kände många av dem som redan jobbade där.

Vaknade på måndag morgonen med ett ryck. Kollar snabbt på klockan- SKIT 07.55.
Skickar iväg ett sms till min chef.
"vakande nyss. Kommer så fort jag bara kan"

Stressar på mig kläderna. Väcker Julia och snabbt går vi till dagis. Nu bor jag nära mitt jobb. Och mitt emellan vårt hem och jobbet låg dagis. Klockan hinner bli 08.30 innan jag är på plats. Lite skamsen över att ha kommit försent första dagen.
Går in på mitt rum. och vad hittar jag där??

Mina kära kollegor har lagt in en kudde på skrivbordet, med en lapp på. Ifall du behöver???



Det var min första dag på jobbet...

Kommentarer
Postat av: c..

Haha.. ja pinsamt..

2010-12-29 @ 11:14:16
URL: http://fashionforoldies.zoomin.se
Postat av: Thim

Haha, klockrena kollegor :P

2010-12-30 @ 20:07:11
URL: http://brysselsteget.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0