Dag 3-Min föräldrar

Vart ska jag börja att berätta om mina föräldrar.

Jag är uppväxt med min mamma, har bott med henne och min ena syster  hela livet. Har aldrig haft någon direkt kontakt med min pappa. Vist har jag vetat vem han var, men inte så att jag har bott med honom varannan vecka eller så.
Jag känner inte att jag har så mycket jag vill dela med mig om min pappa. Det mesta jag vet om min pappa har jag fått reda efter han dog för 5 år sen. Men en sak kan jag säga. Jag är väldigt lik min pappa. Utseende mässigt.

Min mamma däremot. Henne har jag massor att skriva om.

Min mamma är världens största djurvän. En gång när jag gick i 5:an  så ringde hon mig ifrån jobbet och sa att jag var tvungen att komma till hennes jobb för att hämta en kråka hon och hennes kollegor hade hittat.
Kråkan hade brutit vingen och mamma trodde att vi kunna rädda den. Tror den leve 5 dagar på vår balkong

Sen har hon alltid haft en för kärlek till hundar, mamma har jobbat med hundar när hon var yngre, Och sen vi köpte vår första hund. Har mamma alltid haft en hund, ofta tar hon hand om om placeringshundar. Den hon har nu haft hon fått jobba massa med. Men jag tror att det är en del av det som driver min mamma.

Min mamma har ingen humor, eller jo hon tror att hon har det. Hon är sen sån som skrattar åt sina egna skämt och kan dra dem om och om igen..

Hon hatar orättvisor, och jag vet att jag har ärvt min samhälls syn efter mamma. Vi kan länge sitta och diskutera politik. Fast det blir sällan en diskussion då vi tycker samma sak.

Skulle kunna skriva en massa mer om min mamma men jag lämnar det ämnet här.

Kommentarer
Postat av: Daniel

heh låter som jag med torr humor som bara skrattar åt mina egna skämt!;)

2010-12-03 @ 12:28:49
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Cissi

Vad skulle man göra utan sin mamma :)

2010-12-03 @ 15:19:50
URL: http://cissileandersson.bloggse
Postat av: Cissi

Vad skulle man göra utan sin mamma :)

2010-12-03 @ 15:20:14
URL: http://cissileandersson.blogg.se/
Postat av: Marie-Louise

Ja vad gjorde man utan sin mamma :)

Min äldsta dotter har skrivit om mig idag och det rörde mig till tårar. Ibland har jag svårt att förstå att jag som mamma betyder så mycket...

2010-12-04 @ 13:14:20
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: kaisa

jag har visst humor det är bara du som inte fattar

kra,

2010-12-05 @ 04:31:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0