Åldersgräns?

Jag har en vän som är tillsammans med en kille om är ca 15år äldre än henne. Och jag är tillsammans med en kille som är 1 år yngre än mig.
Inte för att jag tycker att det är något fel med åldersskillnad. Men vart ska man dra gränsen? Vid vilken ålder går det över från att vara ok till att bli äckligt??

Varför är det mer ok med en äldre kille än med en äldre tjej??

Är det ok med stor ålderskillnad om det är kärlek? Eller är det så att det är någon som blir utnyttjad om det är för stor åldersskillnad?

Tänker på Hugh Heffner och han flickvänner, Anna Nicole Smith och hennes man. Vad är rätt? och är det kärlek?

Skeptisk som man är så har jag svårt att tro att det är kärlek, när det är för stora åldersskillnader. Jag tror att det kan vara som ett substitut för något. Eller så är man ute efter något, pengar kändisskap??


Kommentarer
Postat av: Snusan

Nu blir jag lite besviken på dig- Du har ett levande exempel inpå dig varje dag där det inte kunde funkat bättre. Skulle aldrig reflektera över sambons ålder. Det beror nog lite på hur mogen man är som person. Och kändisarna....ja där finns en och annan som har dåliga intentioner med sina förhållanden.

2009-05-15 @ 15:45:36
URL: http://snusangirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0