Våfflor!!

Satt och tänkte.. (Ja, jag kan sånt)

Det är ju våffeldagen idag. Så nu ska här ätas våfflor.

Till varmrätt:

Blanda samman 2 dl crèmefraiche eller Turkisk Yoghurt. Salta och peppra efter smak.

Blanda i 100 g lax, finstrimmlad. 5 syltlökar eller 2 charlottenlökar. Hackade.

Servera med lite grönsaker och varma våfflor.. Mums..

Till efterrätt:
Grädda vanliga våfflor och servera med följande

  • Hela/hackade jordgubbar
  • Äpplebitar, kanske förkokta i en lag bestående av 1 dl socker och 1 tsk kanel och någon matsked vatten. Två normalstora äpplen behövs.
  • Äpplemos, gärna kanelkryddat (1 krm till 1 dl mos ungefär, låt dra ett dygn i kylskåp innan du använder det.)
  • Hjortronsylt
  • Rabarberkompott
  • Riven choklad, riv blockchoklad med rivjärn eller osthyvel.
  • Mascobao-socker (lätt raffinerat rårörsocker,där näringsämnena och även den goda smaken bibehållits)
  • Polkagriskross: ta polkagrisspånor och lägg i en plastpåse. Krossa genom att trycka/rulla med kavel eller en flaska över. Eller skär flarn av en polkagrisstång med en potatisskalare!



Kommentarer
Postat av: camilla

åh gud så gott med creme fraiche till.

Själv hällde jag först ut halva våffelsmeten på golvet, sen hällde jag ut 3 dl grädde på golvet och bordet och sen spillde jag hallon över hela tröjan.

Min dag idag!

väggordet kommer ifrån vinylahem.se :)

2009-03-25 @ 16:27:01
URL: http://nakenfis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0