Politik

Detta inlägg är inget politiskt propagand eller så utan mer en åsikt jag har.

De som känner mig vet att jag är samhällsintresserad, tycker politik är intressant, viktigt osv.
Tycker att alla borde vara intresserade utav sånt som rör oss alla.
Politik behöver inte vara så stort eller jobbigt som många kan tycka att det är ibland. Utan det kan handla om en sån liten fråga som hur länge bussarna ska gå på kvällen, eller hur mycket bussarna ska kosta. Politik kan vara frågor som rör din komun, behöver inte vara alla dessa STORA frågor som diskuteras i riksdag och regering.

Idag så klagas det en massa på Sverige. Att det är så mycket fel på vårt land. För höga skatter, för låg A-kassa, för dyr bensin. Svårt för dem som är sjukskrivna osv. Jag tänker inte skriva min åsikt ang dessa frågor.
utan min fråga till er som klagar?!

-Har ni röstat?? och med er så räknar jag de som får rösta. De över 18 år. Har ni det?!
 
Har ni röstat och kanske inte ert parti vann, eller det parti ni röstade på inte har gjort det som de har lovat eller så har de gjort allt de lovade i valrörelsen. Men ni kanske inte lyssnade på vad dem sa.
Så har ni ALL rätt att klaga.

Men har man inte röstat så tycker jag att man inte har rätt att klaga. Ingen rätt alls.
Vi lever i en demokrati och här har man möjlighet att göra sin röst hörd. Då ska man också utnyttja den. Röstar man så har man gjort så mycket som man har kunnat för att förändra eller behålla det man vill.

Så innan ni klagar: Rösta!!


Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag vill lägga till "och stå för konsekvensera".. jag tänker hur många av de som röstade på den sittande regeringen står för den politik man röstat fram? Hur ofta hör man inte gnäll om a-kassan, f-kassan och så vidare, sen frågar du hur de själv röstade sist... och då (om än ibland motvilligt) kryper det fram att de röstat på den nuvarande regeringen... Ja men se där! Det är ju ingen hemlighet vilken politik olika parti bedriver. Just a-kassan skrev till och med media om hur den skulle förändras...



Jag håller med dig om att alla borde rösta. Det är inte ne rättighet vi har, det är en skyldighet vi ska förvalta! Dessutom vill jag slå ett slag för 7 juni! Bara 38% av svenskarna röstar i EU-valen. Med tanke på hur Europa ser ut, hur kan man då avböja chansen att påverka?



Så jag så fick jag också vara lite politisk *ler



Kram

2009-02-12 @ 17:04:56
URL: http://ilisworld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0