Nu vet jag var jag har gjort för fel....

Rätt mat för en platt mage Alla situps i världen kan inte ge dig en platt mage om du inte äter rätt. Här är tipsen för midjemåttet.
Knep 1: Ät mer fibrer
Fibrer håller dig mätt längre och får igång matsmältningen, vilket ger dig en plattare mage. Sikta på att få i dig 25 gram fibrer om dagen och fyll tallriken med grovt bröd, fullkornsvarianter av ris och pasta och mycket frukt och grönsaker.

Äta fiber känns som en massa vuxenpoäng

Knep 2: Drick mer vatten
Att dricka mycket vatten sköljer ut
salt ur kroppen, vilket leder till minskad svullenhet. Satsa på åtta
glas vatten om dagen - för att se om du får i dig tillräckligt vatten
kan du titta på färgen på din urin, som ska vara ljusgul. Är den
mörkare än så behöver du dricka mer vatten.

Varför vatten när det finns läsk??

Knep 3: Ät balanserat
Försök att få plattare mage, satsa på att få i dig mellan 45 och 65 procent av kaloriintaget från kolhydrater, varken mer eller mindre, skriver Shape. Dra framför allt ner på socker, vitt mjöl och andra snabba kolhydrater.

 Dra ner på socker? Hur ska jag då orka ta mig genom dagen??

Knep 4: Ät lätt på kvällen
Människor som äter lite till frukost och lunch och sen tar igen det genom att äta mycket på kvällen får lägre metabolism än personer som äter ordentligt tidigt på dagen och lättare på kvällen. Kroppen behöver mest näring under dagen, inte på kvällen när du snart ska gå och lägga dig.

Mindre på kvällen? Vad ska jag då ha till filmen, Tv serieerna??

Kommentarer
Postat av: Petra M

Ha ha då vet vi våra misstag då.... Kan erkänna att det enda jag är duktig på det är det där med vatten.....

2009-08-12 @ 14:13:27
URL: http://insideofpetrashead.blogg.se/
Postat av: ♥ novembersara - det lilla extra.

SV: det lät jättefint. Var är den köpt?

2009-08-12 @ 14:59:47
URL: http://novembersara.blogg.se/
Postat av: ♥ novembersara - det lilla extra.

ja men du skrev ju till mig att du hade en sån laptop dekor med bubblor och fjärilar?

2009-08-12 @ 15:25:39
URL: http://novembersara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0