olustig känsla

När jag läser i tidningar och ser på nyheterna vad som händer runt om i världen, så kan jag inte bland låta bli att känna.... Vet inte om jag vill att Julia ska växa upp i detta!


Jag minns när jag var lite så var det inte alls på detta sätt. Och jag är kanske inte en tonåring men jag är inte last gammal heller.


Det var som en jag känner sa till mig för ett tag sen..

-17 åringarna idag har upplevt BRA mycket mer än vad vi hade gjort när vi var 17.


Och när jag tänker efter så är det säkert sant.


När jag var lite så var det ok att leka med Barbie tills man gick i 4-5 klass. Idag så gör man inte det efter 2-3 klass.

Första gången jag sminkade mig till skolan var i 7 klass, men jag vet dem som inte gjorde det förrän de gick i 8:an. Och det var inge konstigt med det. Idag sminkar en del tjejer sig redan i 4:de klass. Herre gud, Då lekte jag med Barbie....


Är det bara jag men har inte barndomen blivit kortare och du ska tidigare kliva in i ett "vuxet" liv?


Man läser också att barn blir mer och mer stressade, Men så ska det väll inte vara. Är man barn så ska man väll få vara barn. Leka, skratta och ha kul med sina kompisar.

Eller är det vi föräldrar som gör att barnen blir mer stressade? Sätter vi för mycket press på våra barn?


Kommentarer
Postat av: kaisa lindblom

när slutade du leka med Barbie. Jag kommer ihåg johanna och så var en tjej till uppe i Hennan

2008-11-04 @ 05:13:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0