Nicke nyfiken

Hur kommer det sig att vi svenskar är så jävla nyfikna? Ja jag vet, inte alla Men många utav oss/dem är.

Låt mig berätta om mina grannar.
I min trapp så bor det barnfamiljer, pesionärer, singlar. En blandad kompott. Trevligt om det inte vore att "Agda" och hennes gubbe är traktens skvallerpar!
De vet det mesta som händer i området. Vilka som flyttat in, vilka som flyttat ut osv.

Vet inte hur många gångar jag har  sett dem stå i fönstret och kollar. Och när dem ser att man jag kollar upp så låtsas dem pyssla med blommorna...
-Ge dig Kärring! Jag vet att du står där för att spionera!




Kommentarer
Postat av: kaisa

Gå runt och fråga om vi inte kan skaffa oss en ny skvaller tidning. Bara ett förslag. För min del strutar jag i grannar, har en tant som inte ens kan säg hej. Skulle ut med Rexan då sa hon att jag skulle ta in hunden så hon kunde gå, okey eller ja ja om du säger hej. hon log , jag tog inte in Rexan utan jag gick förbi henne med ett glatt humör, som alltid. Ska skapa en grupp mot griniga grannar. kommer du till hökis i november, en av dina grannar sa det kramizar hälsa min lilla fuskis

2008-11-01 @ 05:46:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0