låtsas??

I dagens sverige finns ju det inte direkt den där gamla kärnfamiljen.. Utan en familj kan bestå av två mammor och två pappor.
Biologiska mammor och pappor som gift om sig. Skaffat nya "mammor" och "pappor"
Och många barnen kallar ofta, i alla fall vad jag har hört dessa för låtsas pappa och låtsas mamma.

Och min fundering är just över det ordet. Låtsas!
För mig så låter det som att personen inte finns. Utan mer som Alfons Åbergs låtsas kompis Molgan. En person som man tar fram när man vill/behöver det.

Jag skulle inte tycka om att bli kallad för låtsas Petra.. Jag är ju Petra och inget annat.


Kommentarer
Postat av: Tobias

svar: det gick superbra :D

2008-10-28 @ 21:36:26
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/
Postat av: Anonym

lovar ta tag i utmaningen imorgon,men Petra du är inte bara Petra!!Du e ju Gula Petra!!!

2008-10-30 @ 21:48:03
Postat av: kaisa

ja , jag låtsas att jag fortfarande är Petras mamma

Fast det är jag ju.

2008-11-01 @ 05:47:58
Postat av: Petra

De är precis därför vi säger bonus hemma hos oss. För vi är ju alla på riktigt.....

2008-11-02 @ 11:43:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0