USA valet

Då var det klart. Valet är över.. Obama är USA nya President! Av de två som stod som kandidater till Presidentvalet så tycker jag att detta var det bästa.

Sen kanske jag inte är helt överens med Obamas politik, tro nu inte att jag är det med McCain heller för det är jag verkligen inte.
Om jag ska vara ärlig så är jag inte överens med Amerikanskpolitik.
Jag har svårt att fatta deras röstningssätt.
Du måste registrera sig för att rösta, Om du är brottsling får du inte heller rösta
Men det är Amerikanarnas val och inte vårt. Vårt val är Söndagen den 19 september 2010.

Skit samma det var inte det jag ville skriva om. Utan att det faktiskt har hänt något jävligt coolt i USA i natt. De har valt sin första President med afrikansbakgrund. Utan att göra diskussionen större så är detta något för historie böckerna.

Kommer att följa USAs framtid politik och se om det blir några större förändringar!



Kommentarer
Postat av: emma

Hej snälla var med och rösta om nummer 25 här: http://mammabeckas.blogg.se/2008/november/utkast-vilket-rum.html#comment



Tack på förhand, skriv en kommentar hos mig om du gjort det. Alla får en belöning!

Kram!



Glöm inte skriva i din bloggadress!

2008-11-05 @ 19:29:18
URL: http://enannanemma.blogg.se/
Postat av: zagge

Jag tro fröken är inte insatt i deras politik. Jag är glad och jag gratulera Amerikanska folen. They won

2008-11-07 @ 17:16:14
Postat av: Alina

Trevlig Fredag! :)

2008-11-07 @ 17:22:42
URL: http://emmiealina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0