Storstad vs Storstad

För och nackdelar!

Sitter här och tänker lite på Stockholm, min gamla hemstad.Ska ju åka "hem" på fredag och träffa syskonen, mamma och all annat pack som bor i den stan. men jag ser ändå fram emot att komma dit.

Alltid när jag kommer till Stockholm så känns det som att komma hem inga konstigheter med det, men när jag då kommer tillbaka till Malmö så känns det inte så. Missförstå mig rätt nu. Jag trivs i Malmö, har ett jätte bra jobb, vänner och gillar staden i allmänt.

Men nu tänker jag ge mig er mina tankar och de båda städerna. För och nackdelar.


 STOCKHOLM MALMÖ
 Fördelar/nackdelar Fördelar/nackdelar
 Uteliv- mycket att välja på, nått för alla Uteliv- massor med mysiga pubar
 Shoping- finns ALLT Shoping- nja.. Nära till köpenhamn
 Folket- lay back känsla Lite för stressade ibland. Folket- öppna och trevliga. Inte alls stressade..
 Komunaltrafiken- Lätt förstårlig, går nästan hela nätterna Komunaltrafiken- Oki det är inte dyrt att åka taxi.
 Dialekten- Många onödiga ord. Typ ba osv Men det är en del av charmen. Dialekten- Inte alls så svår att förstå som en del tycker.
 Naturen- Älskar havet och skärgården Naturen- inte långt till mysiga skogar.
 Priser- för dyrt i Stockholm. Taxi, bostäder.  Priser- Inte lika dyrt. Alls.
 Kultur- Händer alltid något. Teater, konserter, museium finns det mesta.  Kultur- Händer massa här med. Kanske inte lika srot utbud men vill man så finns det.


Jag skulle kunna fortsätta att rabbla upp saker som är bra/mindre bra med båda städerna, men jag behöver inte reta upp massan allt för mycket.

Min slutsats är; Båda städerna har sin charm och sina brister. Tror dok då att jag alltid kommer att ha en förkärlek till Stockholm. Men så är det väll hem är väll alltid hem.


Kommentarer
Postat av: emma

Svar: Ja, den var ju roligare än dom fölesta gipsknivar, färgglad! :D

2008-11-03 @ 15:52:42
URL: http://enannanemma.blogg.se/
Postat av: Tobias

svar: vi är mkt lyckliga :D

2008-11-03 @ 16:50:42
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Sv: Tack! Och ja det är jag som har fotat.

2008-11-03 @ 16:51:13
URL: http://summersweet.devote.se
Postat av: Marielle

som jag ser det utifrån din lista vinner Malmö ;)

2008-11-05 @ 20:24:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0