Bio hyfs??!

Hade en tjej kväll igår med mat, nått glas vin och sen avslutade vi med Bio. Det var jätte trevligt, men jag tror att vi inte var så omtyckta inne i salongen.

Vi satt o snackade UNDER REKLAMEN och en man säger åt oss att vara tysta. Förlåt säger vi och snackar lite tystare, menar det är ju ändå reklam. Han vänder sig om igen och ger oss onda ögat. Vi fattar vinken och håller tyst under resten av reklamen. Salongen släcks ner och filmen ska börja.

Varje gång som någon harklade sig eller prasslade med sin godis påse så vänder denna man sig om och blänger eller hyschar åt oss. Det behövde inte ens vara vi som gjorde ljudet. Men vi fick för alla Oljud som hördes under filmens gång.

Tillsist så blev jag lite irriterad,

Herre gud!! Om du vill ha helt knäppt tyst när du ser en film, så gå inte på bio hyr den!! Jag förstår att det ska vara tyst. Men knäppt tyst??

På vägen hem började jag tänka på det där. Vad är Bio hyfs? Ska det vara knäppt tyst? Är det okej att prata under filmen? Prassla med påse? Finns väll några oskrivna regler om bio besök som det finns med allt annat. Men vilka är dem?

Ni får gärna berätta för mig.


Kommentarer
Postat av: Snusan

Vad gjorde denna "gubbe" (känns som om det va en gubbe) på denna tjejfilm? Han kanske skulle prova Tystnaden av Ingmar Bergman istället :-))

2008-07-31 @ 11:18:33
Postat av: kaisa lindblom

klart man måste äta popcorn när man går på bio, annars kan man vara hemma och titta på TV

2008-10-09 @ 07:07:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0