Sagt av Julia

Innan jag börjar berätta denna story.. Så måste ni förstå att jag försöker skriva så att ni förstår hur detta uttalades...
Till saken hör att min dotter pratar ganska bre skånska, och det gör då inte jag!! Jag pratar uppländska, från stockholm!

Detta utspelar sig för ca. 1½ år sedan...

Jag och Julia går en promenad. Och gå då förbi fängelset/häktet som är ligger en bit härifrån...
Och Julia stannar och pekar upp på taggtråden..
-Mamma, varför är det sån tråd där?
- Det är för att det är ett fängelse alla tjYvar sitter där...
Julia som sätter händerna i midjan suckar och säger till mig:
-Mamma det heter TjUvar, prata så jag förstår.


Suck vad säger man??

Kommentarer
Postat av: Bettan

Va skönt att det är bra med er, det är obehagligt sånt här....Puss

2008-12-16 @ 10:04:01
URL: http://babesontour.blogg.se/
Postat av: Petra M

Prata så jga begriper sa hon faktiskt ;-)

2008-12-16 @ 12:10:20
URL: http://insideofpetrashead.blogg.se/
Postat av: zagge

upplänska, jag pratar Stockholmska. Fast du har en konstig dialek ,inte Stockholmska, lite från Enköping oxå. hälsa min lilla fuskarare och ge henne en kram från mormor

2008-12-17 @ 01:11:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0