Bara måste få detta ut mig..

För mig så är människor Människor!
Man kan inte tycka om alla här i världen och det är väl okej. Men man behöver inte vara otrevlig, arrogant osv. 

Sen har jag en liten undran.. Varför  är vi så snabba att fråga vart personer kommer ifrån? Så fort det är en person med annan etnisk bakgrund så frågar vi- vart kommer du ifrån?
Spelar ingen roll om personen i fråga pratar flytande svenska. Inte bryter eller har svårigheter med grammatiken Killen eller tjejen kan vara född i Sverige. Men vi frågar i alla fall.

Varför gör vi det? Har det någon betydelse hur personen är? Att jag kommer från Stockholm, eller om jag skulle komma från Turkiet? vad säger det om mig som person? Inget!!
Samma sak med ålder! Varför är vi så snabba med att döma personer utifrån etnisk bakgrund, ålder och vad man jobbar med?

Skulle en kvinna med utländsk bakgrund, ca 35 år jobbar som barnskötare vara en sämre människa än tex svensk kvinna 25 år och jobbar som butikschef??

Sen fattar jag väl också att ålder likasom kulturer inte alltid går ihop. Och som sagt va kan man inte tycka om alla men varför döma? Som jag vill tro det och hoppas så är ALLA människor goda i grund och botten.

Okej texten vart lite rörig men jag ville bara få det ur mig!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0