Går vidare..

I går så trotsade jag Moder natur och gick hem. Men det regnade inte så mycket på mig. Slutade regna när jag var halv vägs hem. Och solen tittade fram. Så glad jag blev..


På vägen hem hämtade jag upp Julia (min dotter) hos P & P. Där hon lekt med barnen istället för att vara med mamma på jobbet hela dagen. När vi går sakta hemåt så pratar vi om hur dagen vart. Lät på henne som om hon hade haft en bra dag.


Kom hem och gjorde det vanliga, hängde tvätt plockade in och ut ur diskmaskinen, vek den tvätt som var ren, dammsög upp det värsta hundhåret.. Grr hatar hundhår!!!


Detta fick mig att tänka efter. Hur kommer det sig att vi tjejer städar fortare än killar? Vet att det inte gäller alla Men nu tänker jag generalisera. Tjejen kan tycka att det är skitigt och det behövs städa och inte förrän två dagar senare kanske killen tycker att det är skitigt. Och varför heter det ofta att vi ska städa men i slutändan är det bara en av oss som gör det?


Hmm


Kommentarer
Postat av: Hanna

jag tror inte karlarna ser smutsen.. vi är inte bara allmänt bättre, vi har bättre syn än dem också. :P

2008-08-13 @ 10:01:31
URL: http://jrtfabian.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0