Gå till Stockholm...

Den 1 september så böjar vi vår utmaning på jobbet. Vi ska gå en förbestämd sträcka. Alla som vill får delta och de som gör det får en stegräknare..

Vet ni om att vi kvinnor mellan åldern 18-40 bör gå minst 12 000 steg om dan?! Gör ni det? För jag gör nog inte det. Inte nu när jag bytt jobb.


Vi som har ett stilla sittande jobb har svårigheter att gå så mycket under dagtid så det gäller att gå dessa steg efter jobb. Tur för mig så har jag en lagom gång sträcka mellan hem och jobb så det blir ett par steg om dagen. Men annars?!


Nu till min utmaning som jag ska anta. På 10 veckor så ska jag ha gått till Stockholm.(från Malmö) 60 mil. Detta resulterar i att jag med mina "stora" steg ska gå minst 12327 steg om dagen för att klara detta.


De andra utmanings sträckorna: Gamleby 38 mil. 8121 steg per dag

                                                            Göteborg 28 mil. 5735 steg per dag

Kommer att lägga rapport här i bloggen hur det går för mig.. Håll tummarna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0