080808

Jippie!!! I dag är det Stockholmarnas dag!! Eller?!


Oki Klart att jag fattar att det är lite komiskt att dagens datum är vårt (ser mig fortfarande som en sthlm: are) riktnummer. Men att göra en SÅ stor grej av det??

  • Är inte detta samma sak som att säga: Idag är det vår dag. Alla andra dagar kan ni ta!? Undra vad det här kalaset kommer att kosta för Stockholmarna? Och är det bara Stockholms kommun som är med och finansierar? Eller ska de andra grannkommunerna som har samma riktnummer vara med och betala?

Missförstå mig inte nu. Klart att jag ÄLSKAR Stockholm. Älskar dess puls, tempo osv.. Hade lätt kunna se mig bo där igen någon gång i framtiden, Men att gör en festival bara för ett riktnummer?

Borde man inte försöka att satsa på en återkommande festival istället? Oki våga vägra vattenfestivalen, men något annat i mindre skala? Eller nöja sig med de alla olika festivalerna och andra kuligheter som Stockholm har att erbjuda under sommaren?

För er som vill se vad Stockholm har att erbjuda idag gå in på http://www.go08.se/


Samtidigt så ska det vara ett STORT vattenkrig! - Slaget om Stockholm!

Lag Nord mot lag Syd. Borde inte Stockholmarna vara enade? I alla fall under denna dag??


Kommentarer
Postat av: Snusan

Det är det jag alltid har sagt...dom har inte alla hönsen hemma :-))

2008-08-08 @ 11:19:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0